Размер шрифта:
↑Наверх
Сенім телефоны
8(7182)205750 8(7182)205850 8(701)4486781 Бакыт Жусуповна 8(718)322167 - отдел образования, 8(718)2321937 - управление образования
email: sad86@goo.edu.kz
Мекенжайы: Катаева, көшесі 23
8(7182)613712
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Дүйсенбі-15.00-17.00 Сәрсенбі-15.00-17.00
Бір жылда
Бір айда
Бір аптада
Кеше
Психолог
Баланың балабақшадағы бейімделуі
 
 
 
Балабақша-бала өміріндегі жаңа кезең. Бала үшін бұл, ең алдымен, ұжымдық қарым-қатынастың алғашқы тәжірибесі. Жаңа жағдайды, бейтаныс адамдарды барлық балалар бірден және проблемасыз қабылдайды. Олардың көпшілігі балабақшаға жылап қарайды. Біреулері оңай тобына кіреді, бірақ жылайды кештер үйлер, басқа да келіседі баруға балабақшаға таңертең, ал кірер алдында тобына бастайды капризничать мен жылай бастадым. Бала үлкен болған сайын, ол тезірек бейімделе алады.
 
Баланың көз жасын тудыратын белгілі бір себептер бар:
 
* Жағдайдың өзгеруіне байланысты дабыл (3 жасқа дейінгі бала әлі де қатты назар аударуды қажет етеді. Бұл ретте, ана жанында және кез келген уақытта көмекке келе алатын әдеттегі, тыныш үй атмосферасынан ол бейтаныс кеңістікке жылжиды, мейірімді, бірақ бөтен адамдарды қарсы алады) және режим (балаға ол түскен топтың өмір сүру нормалары мен ережелерін қабылдау қиын болады). Балабақшада белгілі бір пәнге үйретеді, ал үйде ол маңызды емес. Оның үстіне жеке күн тәртібі баланың бұзылады, бұл әкеліп соғуы мүмкін истерики болмағанын және идти в ДОУ.
 
* Баланың балабақшаға психологиялық дайындығы. Бұл проблема ең қиын және дамудың жеке ерекшеліктерімен байланысты болуы мүмкін. Көбінесе бұл балаға анамен эмоциялық қарым-қатынас жетіспеген кезде орын алады.
 
* Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдысының болмауы. Бұл баланың балабақшада болуын қиындатады.
 
· Артық әсер. Бала МДҰ – да көптеген жаңа позитивті және жағымсыз тәжірибе бастан кешеді, ол шаршайды және осының салдарынан-жүйке, жылау, күлкілі болуы мүмкін.
 
 
 
Баланың стрессін азайту жолдары.
 
 
 
 - Қиын емес әрекеттер мазасыздықты азайтуға және баланың жаңа өмір жағдайларына бейімделуіне оң әсер етуге қабілетті. Осылайша, баланы балабақшаға біртіндеп үйрету ұсынылады. Ата-аналар өздерін және баланы мектепке дейінгі мекемеге барудың бірінші күніне алдын ала дайындау керек. Бала үшін үйде МДҰ режиміне сәйкес күн тәртібін (ұйқы, ойын және тамақ ішу) алдын ала жасау қажет.
 
 - Алғашқы күндері баланы балабақшада екі сағаттан артық қалдырмау керек. Болу уақытын біртіндеп арттыру керек. 1 – 2 апта өткеннен кейін (бұл кезең әр бала үшін жеке) баланың ықыласын ескере отырып, оны күні бойы МДҰ-да қалдыруға болады.
 
 - Бала бақшадан келген соң әр жолы баладан күннің қалай өткені, қандай әсер алғандығы туралы сұрау керек. Баланың назарын міндетті түрде оң сәттерге аудару керек, өйткені ата-аналар осындай қысқа ескертулермен оларда мектепке дейінгі мекемеге оң көзқарас қалыптастыруға қабілетті.
 
 - Егер бала жыласа, оны қолға алып, тыныштандырған жөн – бәлкім, оған жақында көп болған анасының жанасуы жетіспейді.
 
 - Үйде баланы ерте ұйықтатып, ұйықтауға, ұйықтаудың алдында онымен жақынырақ болуға, балабақша туралы сөйлесуге болады.
 
 - Демалыс күндері МДҰ-да қабылданған күн тәртібін сақтау, бала оқыған қызметтің барлық түрлерін қайталау керек.
 
 - Егер бала бақшаға барудан үзілді-кесілді бас тартса, балаға бірнеше күн демалыс беру керек. Осы уақыт бойы балабақша туралы, оны онда қалай қызықты күтіп тұратыны туралы айту керек. Бұл әңгіме эмоционалды боялсын, олар баланы тыныштандыруға көмектеседі.
 
 
 
Ата-аналардың типтік қателіктері
 
Ата-аналар баланы мектепке дейінгі мекемеге бере отырып, жиі қиындықтарға тап болады. Типтік қателер мен оларды болдырмау тәсілдерін қарастырайық.
 
Бірінші кезекте бұл ата-аналардың мектепке дейінгі мекемелерге баланың жағымсыз реакциясына дайын еместігі. Ата-аналар баланың жылауымен қорқады, өйткені үйде ол балабақшаға баруға келісті. Бала үшін бұл бірінші тәжірибе екенін есте сақтау керек, ол бала бақшаға бейімделу кезінде мектепке дейінгі баланың қалыпты жағдайы – жылауыштық деген толық көріністі алдын ала елестете алмады. Ересектермен шыдамды қарым-қатынаста ол өзі өтуі мүмкін.
 
Ата-аналардың жиі қатесі баланы көз жасы үшін айыптау және жазалау болып табылады. Бұл жағдайдан шығу емес. Үлкендерден тек шыдамдылық пен көмек қажет. Сәбиге қажетті нәрсенің бәрі-жаңа жағдайларға бейімделу.  Балабақша тәрбиешілері отбасы үшін қиын кезеңде ата-аналарға көмектесуге дайын болуы тиіс.
 
 Алғашқы уақытта бала балабақшаға бара бастағанда, маңызды істерді жоспарлауға болмайды,жұмысқа шығуды кейінге қалдыру керек. Ата-аналар бала бақшаға 2-3 ай үйренуі мүмкін екенін білуі тиіс.
 
 Ата – аналардың тағы бір қатесі-алаңдаушылық, алаңдаушылық жағдайында болу. Олар қоғамдық пікірге қамқорлық жасайды, ішкі ыңғайсыздықты сезінеді, "ана" және "әкелер" рөлінде жеткіліксіз жақсы еместігін алаңдатады. Ең алдымен оларға тыныштану керек, балалар ата-аналар мазалаған кезде дереу сезінеді, бұл жағдай оларға беріледі. Ата-аналарға бала өмірдің жаңа жағдайларына бейімделуден өтетінін түсіну өте маңызды. Баланың басқа отбасы мүшелерімен оның көз жасы туралы сөйлесуден аулақ болу керек. Меніңше, ұлы немесе қызы әлі кішкентай және ересек сөйлесулерді түсінбейді.  Бірақ балалар анамның алаңдаушылығын сезінеді және бұл балалардың алаңдаушылығын одан әрі күшейтеді.
 
Балаға төмен назар ата-аналардың типтік қателігі болып табылады. МдҰ-ның жұмысына риза, кейбір аналар жеңіл кебеді және бұрын балаға қалай көңіл бөлуде көп көңіл бөлмейді. Керісінше, бала өмірінің осы кезеңінде онымен көп уақыт өткізу ұсынылады. Бұл анасы қорқады, өйткені ол сондай-ақ жақын.
 
Бала балабақша туралы Көңілді сөйлей бастағанда, өлең оқып, бір күнде болған оқиғаларды қайта баяндай бастағанда-бұл оның игергенінің дұрыс белгісі.
 
Бейімделу кезеңі қанша уақытқа созылады, айту қиын, өйткені барлық балалар оны әртүрлі өтеді. Бірақ мектепке дейінгі мекемеге дағдылану – бұл ата-аналарға арналған тест, баланы қаншалықты қолдауға, оған қиындықтарды жеңуге көмектесуге дайын екендігінің көрсеткіші.
 
Баланы балабақшаға дайындау бойынша ата-аналарға ұсыныстар.
 
 Әр күні қалдырмаңыз уақыт әңгіме бала туралы бұл балабақшасы, ол не үшін керек және неге анам оны қалайды сонда повесі (онда қызықты, онда басқа балалар серуендейді және ойнайды, анасы айналысу керек іс, отбасы).
 
 Балабақша аумағында алдын ала серуендеу жоспарлаңыз. Баланың назарын балабақша аумағының сұлулығына аударыңыздар. Баланың назарын көп ұзамай барлық балалармен және тәрбиешімен бірге қыдыра алатынына аударыңыздар. 
 
 Мақтанышпен рассказывайте таныстарымен көзінше бала, ол подрос дайындалуда балабақшаға.
 
 Алғашқы келгенге дейін бала бақшадағы Күн тәртібі, онда балалар не істейді және тәрбиешілер кім? Бұл сәбиге өз өміріне жаңалықты оңай қабылдауға көмектеседі.
 
 Бала бақшада ол жаңа достар ала алатынын айтып беріңізші. Оны жаңа достарыңызбен қалай қарым-қатынас жасай алатынына үйретіңіз. Балабақша туралы өлеңдер немесе балалар тарихын оқып, суреттерді көрсетіңіз.
 
 Міндетті түрде онымен тәрбиешінің рөлі туралы сөйлесіңіз. Көптеген балалар анасы оларды тастап, бөтен тет берді деп қате санайды. Баланы тәрбиешіге қалай қарауға, өз қажеттіліктері туралы қалай дұрыс мәлімдеуге үйретіңіз.
 
 Баламен үйде "балабақша"ойынын ойнаңыз. Балалар тобында орын алуы мүмкін бірнеше типтік жағдайлар жасаңыз. Балаға жауап беруге көмектесетін бірнеше нұсқаны айтыңыз. Осы арқылы сіз баланың қарым – қатынас негіздерін және жаңа ұжымға кіруін қалайтын боласыз-алдымен балалар, содан кейін мектепте, содан кейін ересек адам.
 
 Тәрбиеші және басқа ата-аналармен қарым-қатынасты қолдаңыз. Балаңызбен дос болып, достықты құптаңыз және көтермелеңіз. Баланың өміріне қатысыңыз, оның жетістіктері мен шығармашылығына қуаныңыз. Бұл мықты балалар мен ата-аналар қарым-қатынасының жақсы іргетасы.
 
 Даулы жағдайлар, түсініспеушілік тәрбиешілермен шешесіз жоқ агрессия және баланың қатысуымен. Сынамаңыз балабақшасы жоқ возмущайтесь кемшіліктері бар мектепке дейінгі мекеменің кезінде бала.
 
 Бала бақшаға бару басталысымен бала анасымен физикалық қарым-қатынастан айырылады. Кішкентай балаларға оларды қолдарына алып, құшақтап, ұйықтауды жалғастыруы маңызды. Сондықтан үйде балаға көбірек көңіл бөлуге тырысыңыз.
 
 
 
Балалар қалай сөйлеседі?
 
      Кіші мектеп жасына дейінгі балалардың қарым-қатынасы олардың ересектермен қарым-қатынасына мүлдем ұқсамайды. Олар басқаша сөйлейді, бір-біріне қарайды, әйтпесе өзін ұстайды.
 
      Бірінші, көзге тасталатын нәрсе-бұл балалардың қарым-қатынасының өте жарқын эмоционалдық қанықтығы. Олар тыныш сөйлесе алмайды – кричат, визжат, хохочут, киініп, Бір-бірін қорқытады және қуанады. Жоғары эмоционалдық және раскованность балалардың ересектермен өзара әрекеттестігінен олардың байланыстарын айтарлықтай ажыратады. Құрдастарының қарым – қатынасында әр түрлі эмоционалдық жағдайларды білдіретін жарқын экспрессивті-мимиялық көріністер шамамен 10 есе көп байқалады: жайдан қатты қуанышқа дейін, нәзіктіктен бастап төбелеске дейін.